Norway - Trondheim

See the Light

See the Light

Készülni közelről

Jelentés, még mindig a múltból, mikor is alig volt hátra pár hét az indulásig.

2015. február 04. - Samwise

Repjegy, csomagok, kollégium, sok adminisztráció és még több apróság. A félév január 5-én kezdődik.

Norvégiában az adminisztrációs malmok valamiért lassan őrülnek, de legalább őrölnek...

Telnek a hónapok, a vizsgák, megy a munka -sikerült őszi félévre munkát kapni (: - és pár hét van hátra a tényleges startig. Sajnos Norvégiában lassan mennek az adminisztrációs dolgok, így a hivatalos papírt, hogy felvettek és jelentkezhetek kollégiumba, meg mikor kezdődik a félév pontosan, olyan november második felében kaptam kézhez. 

Kollégium igénylést egy kis segítséggel akár 30-40 perc alatt online el lehetett végezni. Meg is jelöltem két campus-t ahol szívesen laknék 2900-3500 norvég koronáért (NOK) havonta. Mondhatjuk, hogy ez tízszerese az átlag hazai kolidíjnak, de ha albérletet kerestem volna az 4000 NOK-tól indul, és több mint két havi kauciót kell lerakni. A kolihoz egyébként másfél havi kaució elég volt. Azért a jelentkezés után az eredményre várni kellett, karácsony előtt kaptam meg a sikeres igénylésről szóló visszaigazolást. Para, mert mi van ha mégsem kap valaki kolit? Van három hete választ keresni a kérdésre. A korábban említett hivatalos levélben egyébként biztosítottak afelől, mint tavaszi szemeszterre kiutazó hallgató, lesz szállás, gond nélkül. Szerződést e-mailben kaptam, aláírva bescannelve vissza is küldtem. 

Repülőjegy kiválasztása november végén. Sokan tudják, hogy fapados repülés ide, vagy oda, az utazáshoz közeledvén a jegyárak olyan magasra szállhatnak, amihez az alföldi gyerek tekintete nem szokott hozzá. Meg kell jegyezni, hogy nincs közvetlen járat Budapest és Trondheim között, tehát az előbbi megállapítás kétszeresen is igaz lehet. November közepén csekkoltam, a jan 4-i jegyeket, még tűrhető 70 ezer körül voltak csomaggal együtt. Közel egy hétre rá már 120k körül mozogtak. Ekkor már masszírozni kellett a nyakam.

Nézzük mit lehet variálni. A közlekedési eszköz adott, legegyszerűbb és kényelmesebb, hogy repülővel menjek. De az ár év elején borzasztó magas. Nem marad más, mint később repülni. Meg is néztem, 9-re már töredéke, 40-től indultak a jegyek! Gyorsan pár e-mail az egyetemre, hogy nem gond e, ha kihagyom az Orientation week-et, és pár nappal később érkeznék, költöznék be a koliba, stb... Hamar választ kaptam, hogy megoldható, csak a szállásért ugyanúgy 5-től kell majd fizetnem.

fullsizerender_3_.jpg 'Úszni drága lenne odakint!' mondta a Kedvesem, és levette az úszószemüveget a Közel_minden_ami_nem_ruhanemű képről

Közben intéztem a kinti léthez szükséges apróbb dolgokat is. Ruhám van elég, és megfelelő -többnyire-, egy jó kabátot kaptam apósjelöltéktől, kesztyűt valamiért nővéremnél, Londonban találtam jó áron, cipőt pedig outlet-ből, kuponnal (használja ki a magyar ember, ha már sokért vesztegetnék! (: ). Édesanyám pedig egy anyához méltón minden szükséges aprósággal vértezett fel: kenőcsök, gyógyszerek, vitaminok - főleg D, mert boldognak lenni érdemes- és Béres csepp, fokhagyma és pirospaprika. csak néhány az útravalóból. Ó és bátyámtól egy rúd túrista szalámi. Jól jön majd mind.

fullsizerender_2_.jpgAzok a vetítések (:

Végtére is, 9-én repültem, egy feladott (20,7 kg)  és egy kézi poggyásszal (55x40x23 cm). Norwegian Airlines. Kedvesek, rendesek, a gépen van vetítés, és ingyen wifi. Két szaktársammal együtt utaztam. Ők már augusztus óta kint tanultak, és bár az Erasmus+ csak 5 hónapot támogat, meg tudtak egyezni az NTNU-val, hogy legyen anyagi fedezetük a tavaszi félévre is. Ehhez egy papír kellett, amit intéztek is nekik időben. 

Egyelőre még nem értem, errefelé miért tudnak ilyen egyszerűen működni a dolgok? 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nor-th.blog.hu/api/trackback/id/tr867120283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása